Saturday, April 7, 2012

walkaton

assalamualaikum wbt

arini aku ade program walkaton . sebenarnye program ni dijalankan serentak tapi berlainan tempat. jadi kolej aku join ngan kolej pembantu perubatan (MA). erti kate sebenar kami ni sume malas nak join, pasal sabtu cuti tapi kene pakse wakil kolej untuk program ni. haha. bagi aku je mende ni terpakse. aku yang memakse diri sebab terpakse. aish! walkaton ni sebenarnya 1 program untuk memupuk gaya hidup sihat. kami sebagai warga kesihatan perlu dicontohi oleh orang awam terlebih dahulu, maka program ni dilaksanakan dan menjadi titik permulaan selepas ini menjadi sebagai amalan atau rutin. yeke?huhu. untuk aku tak pe la kot tak jadi rutin pasal badan da kerempeng ni. heuheuheu..

aktiviti kami sebelum berlepas, senam aerobik dulu seposen. ye ar takot nanti otot2 ni terkejut cramp plak. then taklimat diberi. kami kene abeskan 3pusingan setiap pusingan tu ade cek point la. dilarang berlari, jalan cepat tape. adiah diberi sape yang awal tiba. aku ni dengar je adiah, bukan main laju nak struggle. tapi adiah die ampeh je. hahaa..keychin.adui. tapi tapela atleast aku buat aktiviti ni, menyihatkan badan. jangan ingat kurus pun tak perlu bersenam. tapi memang aku sayang lemak2 aku yang kurang nak ade ni tu tade buat senaman. hehehe.

pasal nombor cabutan bertuah, kolej aku hanya sorang je yang bertuah dapat hamper. haha. aku sememangnye payah nak bertuah bab cabut mencabut ni huhu. dalam ramai2 kolej kami agak mendapat perhatian. rase sebab ape? ofcoz baju pinked yang sangat striking tu! huhu tenggelam abes ngan tshirt dorang yang agak kelabuan asap kalernye. huehue.. aku bukan antu pink, tapi kolej aku perbaharui kaler t-shirt kolej, pink plak. memang gugurl betul la. zzzZZzz..

cuma 1 je la aku kureng ngan aktiviti ni, selesai je kami walkaton, program diteruskan dalam auditorium, ade persembahan. penat menunggu at backstage pasai timbalan menteri kesihatan n9 lom sampai. agak bengang aku ngan kawan2 pasal penat.antara persembahan yang ade dari kolej aku, koir. kolej dorang ade la buat tarian india,tarian zapin, sketsa. hariku berakhir dengan kepenatan, balik asrama aku maraton plak tido bantai dari zohor sampai petang. hahaha..sedikit gambar aku snap mase program tadi..


awal pagi sebelum bertolak ke kolej MA



pendaftaran untuk nombor cabutan bertuah


teman-temanku


suke sangat amek gambo huhu


time senam aerobik




kusyuk ayu mendengar taklimat hehe


muke kepenatan selepas berhempas pulas walkaton 3pusingan


berkipas ye panas huehue


dengan teman baikku merangkap adik :)

No comments: