Saturday, March 17, 2012

teringat plak

assalamualaikum wbt

arini aku da pun berpindah semula ke hostel lame iaitu bekas kolej lamaku dalam kawasan hospital tuanku jaafar seremban. asrama sungai ujong. ingatkan aku dah tak pijak asrama ni lagi. tapi huehue.. becoz nextweek aku da mule duty di klinik area sini. lagipun 2 minggu lagi junior sem 1 & 2 akan stat duty di wad. so sem aku memang kene stay disini sampai abes sem. cam pelik kan? berpindah randah je tak teratur. kes driver tak cukup nak anto kami yang ramai dari kuala pilah ke seremban. naseb la..

aku baru je lepas mengemas bilik yang penuh ngan habuk ni. lega! setel. disebabkan aku lapa, skang aku melayan maggie ayam ^__^ , syok abes! arini last aku duty di wad 6A (medical perempuan). aku tertarik dengan sorang nenek @ tok ni. sebabnye bile pandang die mengingatkan arwah tok aku (al-fatihah). ramai tok2 kat wad tu. tapi sebab aku tertarik ngan tok sorang ni kes die asal terengganu. bile cakap, mak aih pekat betul. tu bile dengar die cakap, ingat arwah tok aku. siyes rindu.. yang bezenya tok aku bukan jenis merengek. yang tok ni plak manje betul. biase la kot sebab sakit kan.hehe.. anak nak ke depan jap pun die cakap " jangang la lame ngat...derah kek.." (jangan lama sangat, cepat skit).

usia pun tak jauh sangat, tua 3tahun kalau aku tak silap tok aku dari tok yang ni. kebetulan plak die duk sebelah kampung aku je. lagi la klakar. orang kampung rupanya. rasenye kalau tanye dia kenal kot arwah tok aku. orang lame kan. tapi die pun macam tak bape ok sangat. arini plak memang free sangat kat wad. nek ngantok aku. da bosan sangat sajela aku p dekat ngan tok tu. saje nak dengar die borak. memang sengsara aku kat wad rini. folo doktor dengar masalah patient pun aku tak le focus. bapak ngantok. macam nak p hantuk kat dinding je kepala.bagi mata segar. selamatla shift da abes.

ni da takde ape2 keje, aku memang nak tido la jap dapat 30min pun jadi. da nak asar gak pun. saje update blog sat. hum.. rindu kat mereka (acik, tok & along). moga mereka tenang disana. al-fatihah.. amin..

No comments: