Thursday, November 17, 2011

aku jadi cuter hair

assalamualaikum wbt

ari ni aku nak share 1hal. em aku happy keje rini. bkn sekadar rini la, dalam minggu ni. asalnye aku rase muak sebab da abes final pun nak kene masuk wad. pale baru nak lepas beban, tapi sampai end sem kene keje. jadi minggu ni aku duty di wad surgical perempuan 8B. agakla ramai patient. sampai rini 1st ever tambah side bed, kami p sorong katil dari wad 8A (kanak2) sebelah sampai 4katil. hebat. dan arini aku jadi cuter hair. klakar je bunyi kan? aku mane de skil pun bab motong ni. men bedal aku tau la. tapi time tu, staffnurse sorang ni mintak tolong aku syampoo auntie cine ni..aku lupe lak sal name dia..

sebenarnye auntie ni kepala dia berjahit. jadi rambut die memang da botak belah kiri coz tempat berjahit tu. lintang 3 jahitan panjang kat kepala dia. da ala gangster lak huhu. aku asalnye ingat dia ni MVA(motorvehichle accident). aku tengok auntie ni pun kesian. sapela yang botakkan kepala dia sampai xabes pasal terjuntai je rambut tu yang patot clearkan la..time tu anak auntie xde. aku jumpa anak dia kat lua mintak syampoo, then dia la mintak aku kerjakan(botakkan) kepala mak dia pasal takot kutu, tengok pun rimas terjuntai je.

aku tanye banyak kali betul ke nak botakkan, sebab auntie. dia xkesah, mak dia pun nak. aahah dorang bagi lesen kat aku tu.. dengan murah ati(xle bla) aku pun cakap "OK". tapi aku banyak kali ulang aku memang xde skil potong tapi sebab nak botak aku xde hal bole tolong buat. die on, aku sorong jela auntie ngan wealchair ke bilik air. tapi xde shaver plak, blasah pakai gunting. auntie ni xbape reti BM. aku bosan sebab senyap je aku ajak gak borak ngan die sambil buat keje aku botakkan die.ahaha..

awal2 auntie merungut cam susala nak cakap, xpaham la. aku bagi ayat mudah lagi bagi die paham. las die pulak xbenti cakap cite sal die bila aku tanye tu ni.. sonok pasal dengar pelat die. aku sempat gak tanye pasal bahase2 cine die ni bape jenis. aku de tanye sal word "aku suka awak" dalam kantonis tapi aku da lupe la.. susa nak sebut pastu skali cakap je.hahaha. dan sebenarnya kepala dia kene parang ngan adik ipar lepas je balik dari pasar. dasat kan? seram aku dengar. nasib auntie tu ok normal xde cacat kes kene tetak. otak tu bahaye tu.

borak da abes, keje aku pun da beres. suda je aku snap pic dia dari blakang pastu bagi dia tengok. korang tau x, maklomla pakai gunting. sahla xcomel sangat pasal potong rapat. da macam leopard huhu.. tapi aku memang da maklom k.. dia cakap no hal. pastu bila dia da tengok, terkejut sal da agak botak rambut die. abes cakap tadi nak botak aku bedal je la.. dia ingat aku potong rapat ade la skit2 rambut. aku taram abes. hhahaa..

tapi nasibla auntie tu ok, dia cakap da ala sami budha da. gelak kuka aku xtahan dengar. aku nak bagi dia rase confident dengan kepala gaya baru tu, aku cakap " stylo ape auntie xde rambut, xde nampak cam alien pn" ahhaha.. auntie tu gelak pastu senyum. xde tande2 nak mara aku, thanks kat aku lagi pasal tolong potong. lagipun auntie ni nanti bila discaj ke salon la kasi ejas bekas aku potong tu. ni buat sementara je.tapi las tu anak dia datang, aku mintak belikan shaver pasal nak kemaskan yang mane xok. selesai je aku tolong sental kepala dia yang de kesan darah beku melekat then mandi. ngan aku lencun basah pasal mandikan dia. tu la pengalaman aku rini. aku xle la nak share pic rambut dia da kene taram dek aku tu, jage imej die gak ahaha..

aku puas ati sebab dia, anak dia happy aku tolong dorang. aku pun happy untuk dorang. moga auntie cepat sembuh!~

2 comments:

Cik Puan Seri Azey said...

bagus,Good Job .. <3

sharifah nor azierah said...

huhu thx nge!:p tu la bile igt ak senyum sorang.aha