Monday, November 7, 2011

salam aidiladha

assalamualaikum wbt

baru je lepas, aku baru nak update..tahun ni raya aidiladha xdapat cuti.sedih xdapat raya sama ngan ma & sedih+++ xsempat ucap raya pada along..tapi syukur aku tetap dapat raya walaupun bukan ngan family sendiri.tapi ngan family angkat di tampin. dorang sehabis baik melayan aku, buat aku lupe kesedihan sampai aku ketawa je ngan dorang.

tapi kali ni sume family dia ada mak abah,faliq,angah,adik termasukla abang amir yang tak pernah aku jumpa sejak aku kenal family ni. aku tak sangka meriah gak beraya kat sana. yang bes lembu korban sampai 4 ekor. cuma sayangnya aku tak dapat skali tengok orang semelih lembu2 tu sebab aku folo mak g raya jap uma kawan dia. tapi balik tu, sume orang da kumpul kat surau gotong royong nak masak kawah. sebab malamnye akan buat tahlil. aku ape lagi, join sekaki la menolong.

siyes bes.sume yang buat keje2 orang tua2.yang aku leh nampak budak muda pun bape kerat je.aku bukan nak puji family angkat aku, tapi memang anak2 dia sume turun buat keje tak benti.bagus tula sepatotnye orang muda sama2 buat keje tolong golongan tua ni. tapi yang aku tengok ramai yang muda tenggek2 lalu pastu minum air, blah.syok betol kan..

aku ni kaku gak sebab sume tu aku xkenal dan sume orang tanye sal aku anak siapa. heh segan. mak la yang intro aku ni sape. sepanjang kat sane, aku diam je buat keje aku je. motong daging sampai krem tangan. gile banyak tapi yang tolong potong xramai. disebabkan pisau tajam sangat sampai aku terpotong kuku.haha.naseb kuku bukan daging aku. kalu x mau berdarah..!aku lenguh gak nak stop, tapi tengok xbape kerat yang buat aku buatla nonstop sampai abes.xsalah buat pahale lebih skit.aku pun bukan kategori rajin pun,skit2 tolong je.aha

dorang masak sup daging,gulai lemak kuning, masak kicap..sume daging je..nama pun korban daging lombu.huh.da abes sume keje2 mane yang patot , time makan la aku tunggu sebenarnye..lapa seh. sume da ready da, faliq ajak makan.aku memang xtunggu lame la, teros cari pinggan cedok nasik lepak same makan.memang ummpph la sup daging!:p tapi perut aku xsebesar selere aku..jadi makan tu xde banyak sangat, nak sumbat xmampu sebab da kenyang.sayang betol..

aku sempat ngan dorang time tu je,malam xsempat sebab aku rush nak balik kolej da. kalau x,leh join skali lagi makan.hehe..tapi dapat gak aku rase lemang family bakar sendiri, rendang..aku sampai suma da siap.aku enjoy raya tahun ni dan syukur masih dipanjangkan umur dapat meraikan raya aidiladha..aku xsempat nak snap pic pasal tangan kotor.xdapat nak sharela.

kat bawah ni sebenarnya selingan je. aku jumpa budak ni time aku kat kedai sebelum faliq datang amek aku.anak orang kedai tu. name die shah.comel tang mate tu,asli betul.huh! besar mesti esem dak ni..tu aku snap pic die..haha.sebelum gerak sempat dia pesan aku"ati2 kak jalan" dalam nada pelat skit.nice! aku sengih pastu say bye2..


No comments: