Monday, November 7, 2011

al-fatihah buat arwah alongku tersayang

assalamualaikum wbt

baru hari ni aku berkesempatan untuk update entry..disebabkan emosi aku xstabil..betapa berat bagi aku ujian ALLAH beri pada aku..bertimpa2 insan yang aku sayang pergi meninggalkan aku buat selamanya..3 hb nov 2011, tarikh yang tidak dapat aku lupa sampai bila2..along,1nye adik beradik yang aku ada selepas pemergian arwah adikku setahun lepas..juga telah kembali ke rahmatullah..

aku hilang mereka dalam masa terdekat..adik..tok..along..ya ALLAH..hebat dugaan-Mu..ak redha along pergi..ALLAh lebih sayang dia..tapi selama ni aku xberpeluang untuk bersama along,jarak dan keadaan yang terikat dengan hal masing2 membataskan kami..

tapi ALLAH tu Maha Penyayang..beri aku kesempatan berjumpa dan menjaga arwah sebelum pergi walau 4hari sahaja..kenangan terakhir itu betul2 buat aku rindu nak borak ngan along..permintaan terakhir dia dengan aku, belikan ayam goreng di pasar malam disebabkan dia asik nak muntah, sampai 2ketul..dan along sangat baik denganku waktu tu..slama ni arwah garang dan kurang bercakap sebab sebok adap laptop manjang..dia boleh bergurau, tapi tengok keadaan dan aku memang sebolehnya xnak cari pasal ngn dia..tapi pada saat las aku dapat berborak ngan dia, memang teramat lain aku rasa perubahan along..

aku syukur pada-Mu ya ALLAH..beri kenangan itu padaku..kenangan aku dengannya masih dalam ingatan aku..dia la teman rapatku masa kecil sebelum aku rapat dengan adik..along ponteng skola,aku cover sorok surat dari ma.tapi las ma tau gak.buat keje jahat memang las kantoi gak..ape je keje nakal along mase kecik,aku la yang coverline sebab tu along rapat ngan aku berbanding adik..along g mana2,slalu dengan aku..sampai orang ingatkan kami kapel..aku tolong pecahkan tabung syiling gajah bsn aku tanpa pengetahuan ma,kalau tau memang mati..sebab along nak beli kete lumbe dash yonkuro.time tu budak2 ngah gila alah tu..sanggup aku bagi duit aku tanpa paksaan sebab along..

kami running nek beskal jauh p beli..tengah ujan..dan along xpernah berkira tentang duit, aku helo xcukup duit along usaha cari untuk aku..sampai dapat.itu la along aku.sebolehnya dia nak beri apa dia ada untuk adik2..disebabkan jarak dan keadaan hal masing2 kami jadi kurang rapat tapi mungkin perubahan umur along jadi aku takut dengannya..sebab xle buat silap,mesti kene marah.cuma aku salute ape aku mintak, sebolehnya dia tunaikan walaupun dia tersepit tak makan. masih aku ingat..

selama ni tak pernah along aku beri hadiah hari lahir untuk aku,hanya ucapan..tapi kali terakhir sebelum hari lahirku, along da beri duit bulan 7 kalau xsalah untuk hadiah hari lahirku..katanya sementara sempat dan duit ada..aku akan simpan dan makesure hp ni aku jaga..kenangan terakhir adiah dia tinggalkan untuk aku..

slame ni aku xpernah berkesempatan menyatakan aku sangat sayang pada along, terakhir aku berkesempatan walaupun keadaan along hanya boleh mendengar tapi xbole balas,cukup air mata keluar dan air mukanya,aku sangat berpuas ati along sedar dan tau yang aku memang sayang dia..dan kali tu gak aku cium tangan dia sepuasnya...selepas tu selang 3hari, aku jumpa along dengan muka yang tenang telah mengadap Ilahi..

aku dah takde sape2 selain ma skang..hanya ma tempat aku bergantung..aku redha pemergianmu along..selagi aku bernafas, doa takkan pernah putus untuk along,acik dan tok..sejak kcik sehingga besar, insan2 inilah yang paling rapat denganku.kehilangan dorang,betul2 buat aku rase hidup aku over.tapi Allah masih beri aku ma tempat aku bergantung harap..dan apa terjadi ini, aku segera berbalik pada-Mu ya Allah..aku redha ketentuan-Mu..yang hidup pasti mati..dan sampai masanya aku jua menyusul mengadap-Mu..

kenangan bersama arwah along,takkan pernah ak lupa..moga rohmu tenang disana bersama tok dan adik..al-fatihah....

5 comments:

MalizaMah said...

Takziah kak... saya doakan arwak mira dan abangnya ditempatkan dalam kalangan orang2 yg beriman. amin.

sharifah nor azierah said...

thx liza..amin..

Echah_87 said...

salam azie... takziah.. maap echah xtau pasal ni before... echah dpt rase kesedihan azie... dpt rse ape yg azie sedang lalui... now i'm crying reading this...hope azie terus tabah.. i'm always besides you...

giha lalala said...

azeng.. :( i feel u dear... love u :)

sharifah nor azierah said...

thx dear friendss