Sunday, November 20, 2011

Cam tutor lak

Assalamualaikum wbt

Munin huhu..semalam aku nak update tapi pengsan sampai pagi. Aha.aku juz nak share pengalaman aku di wad jadinye semalam. Aku jadi tutor bidan terjun ahaha.. Citenye camni...

Aku ngah bz lenggang time tu pasal keje da abes buat..sorang stuffnurse ni mintak tolong aku observe doktor pelatih student IMU ni nak buat dressing merangkap cuci luke la huhu. aku ngan cepat cakap bole2 aha. Da bagi mandat kene la buat betul2. Aku bajet juz tengok jela dorang buat pasal dorang pun doktor pelatih, aku assume ofcoz dorang pandai kan..

2orang k, time nak prepare troli...tengok dorang blur xtau. Ak pun xpela tolongla..ape lagi pas suda je aku stat bagi arahan. Ahaha. Suh salah sorang p cuci tangan secara hygine. Maksudnye cuci ikut 7langkah. Prosedur ni sterile(sebersihnye) coz bakteria mudah nak melekat kalau luka da diexpose. Aku pun nyet2 sorong troli ke katil patient..

Kawan sorang ni baru siap cuci,aku nek heran asal tangan die xbasah.tanye rupenye die da kesat ngan tisu kat sink situ. Aiyok mane leh da xbersih.. Aku ape lagi, mintak suh cuci lagi. Ahahahah. Ngeluh die pasal sinki tu jauh. Ikut arahan gak. Huhu. Sepanjang prosedur memang aku leh cakap dorang xtau buat. Pegang disecting forceP pun xtau. Teknik cuci pun salah. Jadi aku la yang mengajor dorang sampai abes. Dapat la aku merasa jadi tutor yang tak bertuliah semalam. Ahaha. Perasaan ak dikala mengajo bes(xle bla) Pasal aku yang study baru 1tahun setengah mengajar bakal doktor study tahun ke 4 da..

Aku Pun pelik patOt dorang mahir da bab dressing ni. Aku sonok gak walaupun dapat membetulkan mane yang salah dorang. Dorang ucap thanks, aku jawab sama2 hehe. Tula pengalaman aku semalam bagi aku besla sebab buat pertama kali kat dalam wad aku beri arahan orang folo. X ke bes tu? Heuheu...

2 comments:

Cik Puan Seri Azey said...

aku bangga ngn ko!!! tabik spring.. :d

sharifah nor azierah said...

aha ko jgnla ckp cmtu zey..:p