Sunday, November 13, 2011

dont judge people by discover

assalamualaikum wbt

aku nak update dari semalam pasal ni tapi xdapat coz pagi ni aku paper 8am. ni baru je abes. alhamdulillah overall soalan dapat la buat. aku exam sal obstetric paper. hopefully ok la. sebenarnya aku nak cite pasal aku kenal sorang ni. jus new friend. aku bukan nak promot @ minat pada mamat ni. xde. aku cuma share ape aku nampak bila aku berkawan ngan dia. bukan sebelum ni aku anggap orang ni jahat dari luaran. nope. aku kenal die baru aku tau hati orang tu even sekeras batu, dalam ada sifat baiknya.

aku xnak mention name dia, guy. pandai.hensem. tapi bukan sebab tu aku berkawan, mention pasal xkan nak letak pic dia. sekadar gambaran. sebaya aku. yang menjadikan aku kenal dia sebab dia ada lam list friend yM aku yang da berkurun abad. dan die tertego aku cos buat msg broadcast. budak x-kolej aku dulu. tapi entah aku xtau camne tersesat ada pulak id dia, xpenah aku chat slame ni. korek2 rupenye budak kolej dulu. dia sorang yang agak ganas, dan aku tabek pada dia sebab cite kisah silam dia yang banyak tersilap. aku leh cakap dia agak brutal la. kesalahan dia tu, aku xdapat story cos da berjanji dan jaga aib orang.aku mendengar dan cuba tego mana yang patot hanya sebagai saudara islam.

cuma kat sini aku nak gitau even orang tu dari segi luaran kite nampak jahat betul dia. tapi ada sifat baiknya tapi xguna sepenuhnya.walaupun dia mungkin tersasar, itupun sebab life background salah 1 penyebab tapi dia masih ada sifat lembut ati, caring kat family. setia pada kawan2. yang aku xtahan dia sangat sayang kucing sampai ada 1 kes die makan kat kedai gurl tu marah kucing tu duk bergesel kat kaki, dia slumber mara bukan pakai mulut, tapi baling gelas je kat that gurl. aku xtahan gelak. memang excited dia bercite pasal kucing, tu aku petik je salah 1 story.

kirenye nilai murni dia ada lagi. walaupun dia agak brutal, tapi masih boleh trime teguran aku, mendengar walau xde buat lagi, ade niat ingin berubah dan proses. ok la tu asalkan kesedaran tu timbul tunggu nak buat je. insyaAllah harap ALLAH berikan dia jalan. aku senang berkawan ngan dia sebab nampak dia jujur, nampak dia cuba mencari diri dia. tapi perlu orang yang betul tunjukkan.

bagi aku, baik ke jahat ke orang tu takde masalah untuk berkawan selagi kite xikut apa yang xbetul, ikut yang betul. jahat erti kata tersilap je. manusia ni kan lemah. dalam masa yang sama tarik dia ke arah yang lebih baik. xsalah berkawan dengan ape patern kawan kite tu asalkan tau mana baik dan buruk. dalam masa yang sama dapat mematangkan diri kite dengan pengalaman hidup kawan kite tu. aku pun masih dalam proses memperbetulkan diri ni, yang banyak khilafnya. ape aku harap dan doa semoga dia kembali pada jalan yang betul..wahai sahabat..insyaAllah amin..

1 comment:

Cik Puan Seri Azey said...

insyaAllah... sama2 la beringat.. Kembali Ke Jalan Allah SWT..