Tuesday, November 22, 2011

aih lesen2..

assalamualaikum wbt

ape aku nak share ni pasal semalam. aku ade amek test lesen kete, test jpj oke. aku memang tak bape yakin tapi nerves tu under control lagi. pasal ape? clas slalu xckup hours coz pakcik amek student berderet bawah die. jadi limit untuk timing aku blajar. nak xnak aku kene buat gak pasal date da book. aku ber 4, aku+ayu+mimi+may. kami datang awal. sampai sane rase kul 7 lebih. dapat la kami layan 2 round sorang testing sebelum setat test tu. huhu..

mase orang 1st round stat tu aku da rase cuak. bahagian 2 dulu dalam litar. pasal aku tengok ramai kandas kat bukit. ahaha.. aku slalu bukit half2 la dapat ke xbuatnye. slalu ok jela. yang aku worry kat parking. siyees slalu suke aje aku pijak line tu. entah pulak nape. huhu..setting xpandai besela orang baru belajar..

nak ilangkan rase cuak aku, layan tea ais pagi2. aha. kawan aku 3lagi xlalu nak telan air pasal cuak. aku xde.. tu je care nak ilang. ahaha. dalam 4 orang, aku la yang 1st. bile turn no aku je kene panggil, pegi la amek kete yang diarahkan. gigil gak kepala lutut aku. tapi nasib abang polis kat bukit tu muka xbengis. ensem ada aaha.. xgatal ey aku puji mane perlu je. hehe. jadi part bukit aku lepasla. lega sebeban.

time part 2, parking abang polis muka bengis la plak. aku tunggu turn nak masuk petak 1 @ 3. ready tunggu arahan je la. tup dapat petak 1. aku slalu men petak 3. bagi orang pandai okela kan. aku yang slow ni rase agak bole xbole jela. da parking kete ni kat betul2 setentang penanda sebelah petak parking. aku pulak buat sengal. aku ingat da bole masuk petak pasal abang yang duk jage kat situ gtau "K MASUK" aku assume da bole masuk petak. separuh da ni masuk, abang polis tu jerit "SAPE SUH MASUK?" aku terkedu.ahahahaa. menjawab lagi plak abang jage tu suh. naseb la aku kan. hahaha..

dia argue ngan aku, sape yang jage test? aku pun cakap encik la. hiahia memang aku cuak tengok muke die 1 hal, pastu ketar dapat buat ke x. kua balik la aku ni dari petak parking tu. tula xmendengar arahan. hahaa.. slebek gile aku time tu. las turn aku, nasib lepas. jenuh aku bace doa arap die xnampak salah aku. lagi 1 beban kat 3 penjuru je yang tinggal.

part ni la betul2 buat aku terkecewa. pasal slalu time training aku jarang failed buat. so bile da yakin sangat tu masalah gak kan? abang polis yang ni ok. tapi oleh kerana keyakinan tahap meninggi, aku tercepat pusing stereng sebelum di penanda tu. padahal saje da dorang letak penanda tu untuk mudahkan kami. tapi aku ter. ape nak buat? da senget la kete aku blah kiri tu lebih dari kanan. jadi bile aku nak reverse ofcoz tayar kanan kene tebing petak tu. teros kene kua dari kete sign part tu gagal merangkap kandas. aku rase sakit ati sebab tinggal part las aku kantoi. nasib la. melayang duit no hal, bole cari. aku ni xde mase..

jadi aku kene lagi bawak body ke skola mandu tu untuk test lagi. kes2.. tros aku down bahagian 3 lom lagi ni. antara kami, aku dan may trime naseb same cuma dia kandas kat parking. ade gak geng nak kene repeat.appy gak. bole ke camtu? ahahaa.. atleast bukan aku sorang. ahaa.. alhamdulillah part jalan raya kami semua lepas. tapi aku ade gak bawak kete tu mati enjin. heran aku camne leh mati tengah bawak padahal xde buat ape pun. maybe abang polis tu bagi markah aku kesian kot? entah aha tapi so far aku bawak kat jalan tu xde masalah cuma aku kurang mahir nak tukar gear selari ngan kelajuan.huhu..


ngan ayu hehe



ngan mimi:)


ni la mey :D


selesai je sume, sementara aku tunggu kawan2 yang mane xsiap lagi aku sebat la nasi. lapo den. aku lepak kat skola mandu sampai 3x aku order air, 2x order nasi. aha perut bele jin kot. tapi nasi tu balik 1 bungkus la sampai kolej aku makan lagi. memang penat aku sampai kolej 4 lebih. lalok tros balik setel hal diri aku pengsan. ahahaa..

aku nak gak amk "P" sebelum balik cuti sem. insyaAllah 30hb @ 2hb aku test balik. harap lulus. xsabar aku nak nek kete drive ma aku duk sebelah. huhuuu.. ape aku blajar dari kegagalan aku ni, jangan yakin terlampau sangat. sebab ofcoz bile yakin sangat ego kite mulela ada kan. jadi tula buat aku kandas. yang kite xyakin cantik pulak lepas. jadi bersederhana la kite dalam apa2 pun. huhu..


ni la bukti aku gagal. aha!

blah malam pulak aku menyusun note yang agak barai pasal exam ritu aku study men campak2 je mane sempat sebab kes pulun las minit. jadinye rini aku nak bukukan note cantik2. huhu..


da cam sampah melambak aku susun balik ikut susunan. note aku da susun kemas tapi xfolo tajuk ikut list tu aku baraikan sume..huhu

4 comments:

Triple C said...

hahaha... chayok2..
sejak bile lak polis jaga ujian lesen? bukan JPJ ke?

sharifah nor azierah said...

oh silap cakap ahahh..perasan aje!huhu

Cik Puan Seri Azey said...

aku parking 3 penjuru terang2 fail..5-6 penjuru kot aku libas..tapi aku betol2 merayu..kat peg jpj yang monitor akunye test paking tu.. agaknye die kesian.lepas aku.. rezeki aku la kot...so skg da tere bawak kete..paking bole je macam2 cara..pro abes! kuikui..

sharifah nor azierah said...

bole lak ke ko merayu?isk senang la cmtu bes la ko..jeles gile ak..tp ko lg dasat la smpai lebih 3 pnjuru blasah.aahaha...ye ar skg da teror xle ckp apela..tabek je la kt ko..:p ak trpkse trime hakikat ak kandas..huh