Friday, November 18, 2011

terrible day

assalamualaikum wbt

da macam makin aktif aku update entry skang.. aha. slese kot aku share kat sini je ape jadi dalam hidup aku. hurm arini aku rase perit betul. maybe bagi orang lain xkot?entah. actually aku duty pagi. pagi memang kepala da berat sebab ade kes la kat kolej aku, kami ade assembly dan buatkan aku xde mud nak g keje. tapi aku xnak focus sal cite tu. tapi psal lepas je aku abes duty kul 2 pm.aku ngan 2 lagi kawan aku plan nak amek cross yang hanya tinggal 1 je gedek2 ni..cross ni sebenarnya tatacara merangkap prosedur yang ada dalam wad. setiap sem memang ada prosedur memasing, kalau xsetel memang xle nak amek exam, xle balik cuti. tapi memandangkan prosedur yang tinggal ni optional, excuse la.

aku bengkak ngan LP (local receptor) sorang ni, aku xnak mention la dari wad mane nama apa. sebab xpenting pun sape die. kebetulan nextweek memang aku keje kat wad tu. jadi rini wajib kami lapor diri sebelum masuk wad. jadi ade 2sebab la aku masuk wad tu. sebelum ni aku memang da kene ngan dia. kawan aku tolong inform untuk aku dan kawan2 lain buat appointment untuk cross. tapi bile time datang, bole pulak cakap xde pun kawan yang gitau. xkan la kawan aku nak menipu kot. sengaja xnak layan kami la tu..

kali ni aku terpaksa cube nasib lagi tanpa buat appointment. lagipun hanya 1 je tinggal, dan aku tak rase mende tu susa sangat die nak sign, coz prosedur assist doctor je pun. buku da nak kene ada atas meja pengajar isnin ni. jadi sahlah isnin tu aku xle nak amek cross da. dengan cubaan slamber mintak tapi time tu 2 lebih memang time die rest, tapi apela sangatnye nak berkire kan? coz jap je pun. datang 1st, dia kat pantry ngah makan. hold. xlame g lagi, tapi dia baru je nak letak kepala. layan mata la tu.. tapi memandangkan dia baru je nak melayan mate aku interrupt la..hahaa..

die suh mintak ngan sister. padahal die melenggang je. aku puas cakap 1 je lagi. kami da ade bukti da yang kami assist doctor, cop siap tu. tapi xde hasil. tapi memandangkan kite ni student, folo je la. dalam ati ni bengkak. sister masuk 245 pm, mencanak la tunggu..las nye bile sampai masa sister pun cakap xle nak sign pasal die baru 1bulan duty kat situ. tapi xde salahnye pun sebab hanya sister ngan LP je bole sign. kami da gitau da reason nak anto this week, 1je lagi tinggal. da ade bukti, tapi napela dorang ni xde perasaan sensitif pasal kami ni. bukan sengaja aku mintak lewat tu, da mintak dulu xdapat. so ni las choice harapnye dikesiankanlah kami.

sister pulak suh kami mintak ngan LP, da jadi macam pengemis jalanan da aku rini hanya pasal cross yang bertuah 1 je tu.. naseb la kan. time tu aku bole lagi menahan rase. kami lepak la jap ngan sister pasal report duty. beban menunggu pasal orientasi gile lame sampai kul 4 lebih baru abes. memang da sakit kaki aku berdiri. padahal kami pun da pernah masuk wad tu. bagi yang mane perlu sudahla. ni diulang dari 0 sampai abes..

abes je orientasi, kami g balik ngadap muke ngan LP try mintak lagi dan beritahu sebab kami mintak ngan dia balik. ape jawapan? "saya xnak sign minggu ni, minggu depanla" perhh memang aku mase tu tengok dia kecik2 je. dari kul 2 pm mengemis mintak, sampai da 4 lebih, ngan zohor aku melepas. da gitau banyak kali tu nak submit this week, dia sengaja nak bagi nextweek. memang kes sengaja xnak kasi la tu kan. baik xya jadi LP kalau berkira nak bagi. macam dia xpernah jadi student je. siyes aku rase perit sangat selama ni aku kat sini, ni la paling perit aku nak dapat cross. sampai aku tahan marah aku ni, keluar air mate aku ni. bukan sedih, tapi marah yang xle nak hambur kat die sebab aku waras lagi xkan aku nak maki dia pulak. dia tu sape aku ni sape. dengan xde cakap ape kami blah..

aku menyumpah sampai da xtau bape kali. abes aku pun sabar2 gak, tapi dia betul beri tekanan kat aku. memang kami kene amek di wad dia, pasal cross under medical. kalau wad lain, xvalid sebab prosedur tu xde kat wad lain. lastly kami dapat gak sign dari sister dari wad surgical. memang ramai budak aku mintak dari wad tu, same cross ngan aku. dorang pun trime naseb yang same macam kami rini. camni ke sikap dorang. bile nak mintak time kat wad, alasan sebab bz. bila da mintak ari lain, bz. bila da cakap buat appointment, cakap xde. xramai pun LP perangai cam dia. wad lain ok xde masalah. baik xya jadi LP senang kalau xnak kene kacau ngan student pasal cross.

aku sangat berterima kasih pada sister tu, dan mungkin ni rahmat ALLAH sebab aku pernah tolong sister ni taip document mase aku duty malam. dia mungkin da lupa aku. tapi ALLAH lembutkan ati dia nak turunkan sign tu. siyes aku rase perasaan bila da dapat sign tu seolah dapat result cemerlang. hahaha ilang sengsara aku. ending kesengsaraan aku rini aku happy. thx to ALLAH. selesai cross, ade lagi keje yang perlu dibuat sebelum kami start bercuti.. cepat2 la mase bergerak. huhu...

No comments: