Monday, November 7, 2011

silent is better

assalamualaikum wbt , slamat malam

ape kene mengena ngan title aku tu ye?sebenarnye aku terkilan. ni bukan kes pakwe pasal aku mane de pakwe.haha.skang aku nak kaitkan title tu ngan diri aku.ati aku sedih. asal cepat orang ni berubah? aku sekadar nak menolong untuk leraikan mane yang kusut coz 2-2 aku kenal dan umo adik2 aku je.tapi sampai aku skali yang kene, cam xpatot la kan?

awal tanye aku ni tu..bila aku tego mane yang patot, ngan aku skali die da xnak tego. elok perangai. aku tego macam biase, ajak bila timing nak makan. jawab nak tak nak. aku cool lagi. pikir budak2 kot. tapi sampai bila aku datang bilik bagi salam xjawab, mybe dalam ati tapi muke aku tengok xbape tengok. ati aku yang besar2 ni jadi sekecik2nye.trase.

aku ingat tego aku tu dia amek yang baik, buang yang xbaik. tapi silap plak. aku pun ade hati. name pun manusia. kire aku ok lagi, cakap lagi. tapi bile ati da tukar jadi kecik ni, paham jela. aku sms gitau ati aku trase sikap die, sebab rase care tu terbaik. tapi yang aku dapat, sebab die camtu coz aku hanya nampak salah die, salah sorang lagi xnampak. aku da dengar 2-2. mane yang patot aku tego je aku tego, xsebelah sape2. ngan care tu aku harap die leh ubah dan perbaiki hubungan yang kusut tu. tapi ape aku buat lagi menambahkan kusut, xpasal aku pulak die buat hal yang sama.

aku malas nak cakap panjang, aku nyatekan pikir sendri sebab da besar. dapat lagi sms dia, aku diam. dan lagi. sebab sms tu die cakap aku xadil. perlu ke sampai layan aku camtu pulak?aku da dengar 2-2 pihak, sebab tu aku tego mane yang patot je, nyebab punce masalah. aku da xnak balas sebab lagi aku cakap, lagi panjang lebar pulak melalut masalah. dari kecik masalah jadi besar. baik aku diam.

susa kan? dari niat aku baik nak tolong, jadi masalah lagi. aku takde spesifik ape masalah sebenarnya sebab aku taknak cite jalan sebenar kat sini. cukup sekadar hati aku ni trase aku luah, aku lega. even aku da anggap dia macam adik sendiri, ape slame ni aku buat untuk die xnampak ke aku amek berat sal die..tapi hanya kes tu, bole xnak tego aku cam biase. aku mudah je, orang tego aku balas walau ati aku trase. xtego, xkesah. sebab aku tau bukan salah aku. aku da nyate terang2, da kat situ gak die nak pikir, ikutla.

aku suda banyak kali menjaga ati orang, sampai ati aku sendri xjage sebab pikirkan ati orang.

No comments: